Összes oldalmegjelenítés

2016. november 4., péntek

HORGOLT FENYŐ. (ahogy én csináltam)


Láttam egy horgolt fenyő képet ami nagyon megtetszett, de mintát sehol nem találtam hozzá. Gondoltam teszek egy próbát,hát a képen látjátok a végeredményt. Megpróbálom megosztani veletek ,hogy hogyan készült. Nem vagyok egy jó fogalmazó ,de megpróbálom érthetően leírni,legalább is ami tőlem telik. Lilla fonalból készült 1.50-es tűvel. A mellékelt mintarajzot használtam,amin be is jelöltem,hogy meddig. 6 db kis körből áll a fenyő . A legnagyobbat egyessel jelöltem. Amint a rajzon is jelöltem mindig csökken a sorok száma. Amikor megvan az első rész a közepén a kezdő 12 pálca tetejére csináltam 4 sor félpálcát és folytattam a mintával .Minden darabot így kötöttem össze így maradt a közepébe a lyuk amibe tettem a merevítőt. Ezeket képekkel is illusztrálom ami érthetőbbé teszi. A csúcsot ugyanezzel a mintával csináltam az 5.sorig. Ezt pár öltéssel erősítettem a tetejére. Amikor kész lett, kevés vízzel meghígított folyékony keményítőbe áztattam amikor félig megszáradt kivasaltam és össze kötöztem ahogy a képen látjátok. Sajnos a kötözésről elfelejtettem képet csinálni de szerintem látható,hogyan csináltam. Amikor kész a kötözés kétoldalú ragasztópapírral kartont ragasztottam az aljára, hogy stabilabban álljon. És így szárítottam. Nem vártam meg a teljes száradást,hogy a kötözés után szépen el tudjam igazgatni.
Száradás után sem kell, hogy kő kemény legyen mert a sűrű minta és a merevítő szép formát biztosít neki. A merevítő az nekem egy műanyag pálca amit a férjem adott mert meglátta,hogy a főzőkanalam nyelét akartam elvágni. :D Ha valami nem világos nyugodtan kérdezzetek. Hát ennyi tellett tőlem. Jó munkát hozzá ,akinek tetszik és kedvet kap a meghorgolásához.










Nincsenek megjegyzések: